محمود امانی در گفت‌وگو با پانا:

شورای عالی آموزش‌و‌پرورش موافق تغییر ساختار و احیای انجمن اولیا‌و‌مربیان است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از موافقت این شورا با تغییر در ساختار اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان و احیای آن خبر داد.

محمود امانی‌ در گفت‌وگو با پانا در رابطه با احیای اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان و همچنین‌ موضوع بازنگری اسناد بالادستی این مجموعه گفت: همت وزیر محترم آموزش و پرورش برای تسریع روند احیای این اداره‌کل امری بسیار مهم است و ان‌شالله نیز راهگشا خواهد بود و طی چند وقت آینده شاهد احیا شدن دوباره این نهاد دولتی که دارای بدنه مردمی بسیار زیادی است خواهیم بود.

وی در‌ پاسخ به این سوال که نظر شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص تغییر ساختار انجمن اولیا و مربیان چیست، اظهار کرد: شورا در این باره نظر موافق دارد و با قوت به دنبال احیای انجمن از طریق تغییر برخی ساختار‌ها است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر تعداد جلدهای کتاب "شاهد شورا" عنوان کرد: سعی بر این است تعداد این کتب محدود به جلدهای مختلف نباشد، بلکه تلاش بر این است تا تمام کسانی که راجع به شورا در تاریخ شفاهی می‌توانند نقش داشته باشند در فهرست قرار گیرند.

امانی‌ افزود: در حال حاضر گفت‌وگو با دبیران کل اسبق شامل آقایان صافی، عزیززاده، نویدادهم و محمدیان در دستور کار است و جلد اول آن که‌ منتشر شده ماحصل مصاحبه با دکتر احمد صافی است.

همچنین روز گذشته نیز رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا از دولتی شدن ساختار انجمن‌ اولیا و مربیان در راستای تقویت همه جانبه آن خبر داده بود.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تغییر در ساختار اداره کل انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: این اداره‌کل نیاز به تقویت بیش از پیش دارد چرا که در گذشته جایگاه قائم مقام وزیر را در اختیار داشته و همچنین باید دارای ساختاری فعال نسبت به محیط پیرامون باشد.

وی افزود: این روزها که بحث خانواده مطرح است و بیش از هر زمان دیگری روی خانواده محوری تاکید داریم و در راستای آن می‌کوشیم، باید به دنبال تقویت ساختار این مجموعه بزرگ برویم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مشکل اساسی ساختار فعلی اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان در کجاست، عنوان کرد: اِشکال کار به تفسیر اشتباه از یک مصوبه‌ شورای عالی آموزش و پرورش باز می‌گردد که این مجموعه به عنوان یک تشکل غیردولتی در سطوح مختلف معرفی شده است. غیردولتی بودن انجمن اولیا و مربیان به معنی منفک بودن این اداره‌کل از آموزش و پرورش و غیردولتی بودن آن نیست، بلکه به منظور گسترش مشارکت‌های مردمی و ایجاد فضا برای فعالیت انجمن اولیا و مربیان است، نه چیز دیگری.

صحرایی تصریح کرد: ساختار کلی انجمن اولیا و مربیان و ساختار اداری آن باید دولتی باشد، چون در این هنگام است که می‌توان از تمامی ظرفیت‌های وزارت آموزش و پرورش برای رشد و توسعه این مجموعه نهایت بهره را برد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که نحوه تغییر ساختار این اداره‌کل به چه نحوی صورت می‌گیرد، بیان کرد: «سعی بر این است که اسناد بالادستی انجمن اولیا و مربیان از نو بازبینی شود.